středa 18. září 2013

VÝROBA DOMÁCÍHO PEKTINU

Pektin,pro všechny kdo zavařují,je to nepostradatelná surovina.Pro mě to byla noční můra.Jsem vyučena jako chemik a tak vše chemické v jídle je pro mě opravdu noční můrou.Začal čas zavařování a marmeládování.A protože nemám ráda všechny ty želírující cukry a podobné věci udělala jsem si svůj vlastní petin a věřte že je skoro bez práce (ikdyž trošku práce s tím je) ale stojí to za to.No řekněte taková marmeláda jen z darů lesa a zahrad.Bez chemie a Éček.
Tak už abych se taky dostala k té výrobě že :-D
Tak nejdříve si vezmu odpad co mi zbyl z loupání jablek.Slupky,jadřince a vše co mi zbylo.Dám do hrnce a zaliji vodou,tak aby byly jablka ponořená.Přivedu k varu,poté stáhnu oheň,aby mi voda jen bublala a nechám vařit.Až se mi svaří polovina vody,odstavím a nechám přes noc vychladnout (Přes noc proto,aby se dostalo do vody co nejvíc pektinu a vůně jablíček) potom přecedím přes plátýnko a máte svůj vlastní domácí pektin.Já dávám 50-100ml na 450g ovoce(váženo v sirovém stavu) Množství si musíte upravit samy podle toho jaké ovoce použijete.A ještě má výhodu.Pokud ho nespotřebujete šupněte ho na mrazák a až budete zase dělat nějaké mňamky z ovoce jen ho vytáhnete .

3 komentáře:

  1. Dobrý den ,přečetla jsem váš recept na pektin a zajímá mě ,jestli ty jablka jsou zralá nebo ještě nedozrálá.Díky za odpověď

    OdpovědětVymazat
  2. Jablka by měla být nezralá, ale neměla by být ještě trpká, svíravé chuti.

    OdpovědětVymazat