středa 29. května 2013

Pampeliškové a smrkové víno

dneska jsem se s vámi chtěla podělit o recept na pampeliškové víno.Dělala jsem ho loni a bylo víborné a nezbylo ani ň :-) Vím,že letos už asi pampelišky neseženete,ale dobrá,možná řekla bych i lepší obměna pampelišek jsou mladé výhonky smrků ( Tak šup šup na zahradu nebo do lesa )
Nejdříve si nachystejte 5ti litrový kanyst (já mám od kojenecké vody ) potom hrnec a asi už nic víc potřebovat nebudete :-)

1litr pampelišek nebo smrkových výhonků (vzala jsem si plastovou konvičku a nasbírala do ní zhruba tolik kde je ryska 1litr )
 4,5 litru vody
1,5kg cukr krupice
42g kvasnic
2pomeranče
2 citrony
Postup: Do hrnce dáme 1litr panpelišek(nebo smrku) zalijeme 2,5litry vody a  přivedeme k varu,poté odstavíme z ohně a necháme 24hodin louhovat.Po těch 24 hodinách pampelišky (smrk) přecedíme přes plátýnko a pořádně vymačkáme.Vymačkanou vodu dáme do kanystru,mezitím si v hrnci svaříme 2litry vody s 1,5kg cukru a necháme vychladit na pokojovou teplotu a poté přidáme k výluhu do kanystru.Nakonec si oloupeme pomeranče a citrony a přidáme k tomu a přidáme kvasnice.Teď už jen otvor zazátkujeme celofánem a do něj uděláme dírky a postavíme na okno.Necháme 6 týdnů kvasit (konec kvašení poznáme tak,že ovoce spadne ke dnu) a můžeme stáčet do lahví.Vímo v lahvy dáme ještě na 3 měsíce  zrát do sklepa,ale říká se že nejlepší je až po dvou letech :-D ale kdo to vydrží,že ?

4 komentáře:

  1. Dobrý den,
    byla jsem z tohoto receptu nadšena hned, jak jsem ho objevila. :) Musela jsem ho zkusit, postupovala jsem přesně podle receptu, víno mi tu stojí přes šest týdnů a ovoce stále neklesá. Nevím, jestli jsem neudělala něco špatně, nikdy předtím jsem žádné víno nedělala. Mám počkat, až ovoce klesne, nebo to nevadí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, kvašením se zabývám už řadu let, samo o sobě ůdaj nechat 6 týdnů kvasit je velmi, velmi orientační, setkal jsem se ve své praxi s kvašením které trvá třeba jen 4 týdny, nebo naopak může trvat i několik měsíců. Podle propadnutí ovoce dolů se dokvašení příliš poznat nedá, je lépe místo celofánu a podobných věcí pořídit takzvanou kvasnou trubičku, která se dobře utěsní a podle nívýborně poznáte dokvašení. Když už to ale máte s celofánem, prostě se pořádně podívejte jak produkt vypadá, pokud jsou kaly ostře ohraničené u dna a víno je krásně čiré bez zákalu, stočil bych je, aby nedošlo při delším ležení ke kvasnicové příchuti

      Vymazat
  2. Dobrý den, minulý rok jsem podle tohoto návodu připravoval pampeliškové i smrkové víno v 10 a 5 litrových demižonech s krásnou trubičkou. Bylo opravdu chutné a letos ho plánuji zopakovat.

    OdpovědětVymazat